هوشمندترین دست مصنوعی جهان
نوشته شده توسط : علی افشار

فناوری جدید این زن انگلیسی را بعد از 26 سال صاحب دست راست کرد. نیکی اشول که از بدو تولد فاقد دست راست بود حالا به لطف محققان پیشرفته‌ترین دست مصنوعی جهان را دارد.

این دست مصنوعی که BeBionic نام دارد هوشمندترین عضو مصنوعی است که تاکنون ساخته شده و در ساخت اسکلت آن از فناوری‌های به کار رفته در ماشین‌های فرمول یک استفاده شده است. برای هرچه کوچک‌تر شدن اندازه این دست، در ساخت آن از تراشه‌های مینیاتوری استفاده شده و مفصل‌های آن امکان گردش بخش‌های مختلف را در 14 مسیر مختلف فراهم می‌آورد، درست مثل یک دست طبیعی.


در عین هوشمند بودن، کنترل دست کاملا بر عهده خود شخص است و هدایت آن توسط سنسورهایی که به انتهای بازو متصل شده‌اند امکان‌پذیر شده است. هرکدام از بندهای انگشت توسط موتور جداگانه‌ای به حرکت درمی‌آید که باعث حرکت آن‌ها در جهت‌های مختلف می‌شود. در کل برای حرکت هرچه طبیعی‌تر این دست مصنوعی، 337 بخش مکانیکی به کار رفته است.

همچنین برای شبیه‌سازی حسی که از لمس پوست دست منتقل می‌شود، از بالشتک‌های هوا استفاده شده است. این دست می‌تواند وزنی معادل 45 کیلوگرم را تحمل کند که تقریبا برابر است با وزن 25 آجر. البته نباید انتظار داشت با پوشیدن این دست نیکی به یک قهرمان داستان‌های کمیک تبدیل شود چراکه میزان وزنی که بازوی نیکی می‌تواند بلند کند کم‌تر از این است!

نیکی که در حال حاضر به‌عنوان مدیر یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های فشن و مد فعالیت می‌کند، اولین تجربه خود را از پوشیدن دست مصنوعی این‌گونه بیان می‌کند:”حس عجیبی است. با این دست کارهایی می‌توانم بکنم که قبلا نمی‌توانستم. هر چند کمی زمان می‌برد تا به آن عادت کنم. حالا می‌توانم کارهایی را انجام دهم که قبلا برایم رویا بود مثل رانندگی، دوچرخه‌سواری یا بلند کردن اجسام سنگین.”طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 تير 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: